Gå til hovedindhold

Spørgsmål og svar

Find svar på de oftest stillede spørgsmål.

Tina Blum sidder klar i receptionen
  • Vi bor på Fjeldhammervej 8, 2610 Rødovre, i samme bygninger som HandicapBilistCentret og Specialhospitalet for Polio- og Ulykkespatienter, som vi også deler reception med.

  • Nej, det er helt uforpligtende. Du betaler kun for den ydelse, du ønsker.

  • Vi er her dagligt mandag–torsdag kl. 8.00 og 15.00 og fredag 8.00-14.00 og er fleksible, hvis der er behov for at finde en tid, der ligger lidt ud over det.

  • Man kan se vores kontaktoplysninger her, samt vores henvisningsblanketter her.

  • Du er altid velkommen til at ringe. Hvis ikke vi kan tage telefonen, kan du lægge en besked, og så ringer vi tilbage hurtigst muligt.

  • Nej, Specialrådgivningens ydelser henvender sig primært til kommuner og offentlige institutioner.

  • Hvis du henviser en sag, bliver du kontaktet indenfor én uge, hvor der bliver fastsat en startdato.

  • Ja, vi tager en fast timepris for vores ydelser samt på eventuelle transportomkostninger.

  • Det kommer an på, hvor omfattende analysen skal være. Kontakt os derfor gerne på forhånd.

  • Ja, det har vi. Og vi behandler alle oplysninger om vores klienter fortroligt i et sikret journalsystem. Vi overholder GDPR reglerne.

  • Ja. Vores personlige e-mail er sikre. Og ligeledes er vores henvisningsskemaer på hjemmesiden sikre at udfylde og sende.

  • Ja, vi laver både kurser og temadage. Vi har gode undervisningslokaler og faciliteter. Kurserne kan fx være om hjælpemiddel-, bolig- eller siddestillingsområdet. Eller fx lovkurser om Servicelovens §§ 112/113, §114 og § 116.

  • Ja det har vi. HandicapBilistCentret har til huse i samme afdeling som Specialrådgivningen og er en af vores nærmeste samarbejdspartnere. Vi løser ofte opgaver sammen med dem.